Älskar göteborg

Jag har nu vart hemma i göteborg i 2 veckor å hur underbart är inte de?  Dock saknar ja juules å hennes sköna kommentarer om allt, Men ja ska åka upp i slutet av juli å packa klart allt för sedan bär det ju av hemmåt..

Jag satt å tänkte på en sak i morse när ja läste första harrypotter boken. Jaa hör och häpna! jag läser harrypotterböckerna, De ja aldrig skulle göra, tyckte de räckte me filmerna, men nu läser jag böckerna å mitt mål är att läsa ut alla böcker innan sommarn e slut, första e snart slut, eller ja, ja har kommit till hälften, men de e bara på en dag, inte illa pinkat för mig som aldrig läser. 

Men jag satt iaf å tänkte på hur otroligt vackert göteborg är, ser man ner mot hamnen, eller bara blickar bort över lejontrappan å bort mot  havet å de gamla husen så är det hur fint somhellst! Jag hade ingen aning om att jag faktist kunde känna såhär efter att alltid bott i göteborg, bortsätt från terminerna i umeå, men hur som hellst är det helt otroligt vackert, jag fick bara ett stort lyckorus i hela mig :) Det känndes så fantastiskt.

Tänk er själva, komma tillbaka till eran hemmastad, en vacker stad ( inte för att umeå är fult, för den är också troligt vacker men göteborg är ju ändå göteborg å Umeå e ju ändå Umeå, ja ni förstår va jag menar... ) Tänk er att se allt vatten när ni åker götaälvbron eller någon annan bro, å sedan se liseberg å alla åkattraktioner, alla träd å studenter som står å hoppar på sina flak, men framförallt att se alla gamla hus och allt vatten. HUR UNDERBART SOM HELST! I LOVE IT! det ända som saknas är kaffet å en uteservering på ett fik, Måste fixas!

Vad gäller jobbet så är de kul att få jo9bba med faktist, Känns lite jobbigt att pendla mellan hissingen å mölnlycke varje dag men va fan, de fungerar å de e skoj :) Får göra lite reklam i ett annat inlägg.. :)

Pussar<3

Sista skoldagen i Umeå

NU sitter jag i skolan och ska snart sluta skolan här uppe i Umeå, För gott faktist.. Ska bli ganska skönt att få flytta hem, men som jag sagt innan, kommer de ändå kännas konstigt och underligt. Jag lämnar ett helt nytt liv. Men det behövs. Ill be back!!

Tåger går vid 9 i kväll, och innan de ska vi hem till en lärare och äta mat och ha som ett avslut där nere, tur att de e nära stationen sedan. Sedan i morgon blir det nagelfixning me syrran, och mamma betalar som hon sedan får tillbaka får jag ju säga. Fransk manikyr.. Ska bli skönt att få fixa till sig lite inför sommarn ändå.

Men nu ska jag snart redovisa..

Puss puss

Kontakta mig på: [email protected]

» Dagar till Sommarlov/Jobb

Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0