Hur lyckas dom?

Jag har länge undrat över hur jag ska kunna få en större blogg? Min kompis tillexempel, hon har en stor eller ja relativt iaf, hon har precis fått en egen domän, men hur lyckas hon?

Jag själv vill också ha detta, det har vart ett mål länge, men jag vet inte hur jag skall lyckas... Lite avundsjuk e jag allt..

Ska man behöva skriva och blotta sitt liv helt? Skriva om mitt sexliv, mina privata saker å vad som sker i sänghalmen? eller ska jag blåsa upp en stor attityd som jag egentligen inte har? åsikter jag inte står för bara för att skapa mig ett namn? Ska jag behöva byta namn? ta ett lån, för att opperera brösten å lägg aut här? eller vad behövs egentligen? Massa modebilder å sånnt? Jag vet inte? Kanske ta me sig datorn överallt, blogga hela tiden?

Jag vet faktist inte, men behövs det att jag öppnar upp mig på bloggen så får jag väl göra de? Jag vill ju ha en större blogg, vill kunna lyckas me något iaf, så varför inte med detta?

Jag vet inte, men jag får satsa på något av ovanstående, jag har ju inte direkt problem att berätta om mitt sexliv, men det blir ju svårt när det är hundra mil mellan mig å min kära man där hemma... men i sommar, då jäklar ska de bli massa inlägg varje dag om de om de e vad folk vill läsa om? Kan jag inte få några råd om vad folk vill läsa? skulle kanske kunna lyckas då..

Pussar

Allt fuckar upp sig

HAHAHA Jag tror jag dör!!

Klockan är 1 på natten.. jag har arbetat med ett samtidskonst arbete i 1 vecka, jag blev klar härromdan med några små sjusteringar som skulle göras idag, behövde ju vila upp mig lite igen, men tror ni inte att arbetet fuckar upp sig totalt eller??

Joo arbetet med fakta om konstnärerna, de rättade arbetet på 6 sidor e inte sparat å allt försvann... haha ja tror jag dör så roligt! Ja de blir ju att göra redovisningen en annan dag, och arbeta gärnet igen, tur att bilderna å allt annan text är sparad, men inte rättad och i olika delar  men det är inget jag sätter mig nu och fixar, 50 bilder powerpoint e mycke..

Bajs också!

Akvarell i barnkonventionen

Vad ska man säga egentligen? Denna dagen har inte blivigt någon scrapbooking, även om lusten funnits å det verkligen kliat i fingrarna, men tyvärr har skolan kallat och det blev lite målningar i akvarell istället..

Jag har ju arbetat med kulturverket inom barnkonventionen ute i några skolor här i umeå och nu är det snart dags för utställning på bildmuseet, ska bli spännande, dock kan jag inte vara med på själva vernisagen, för jag jobbar denna dag. men mitt bidrag är att tolka konventionen i bilder just i akvarell.. Vad tror ni?






Vad tycker ni? Jag har en liten speciell stil när ja målar människor såhär, men ja e ganska nöjd faktist.. När jag målar landskap så är det ju en helt annan sak... Kankse ska ta å visa de en annan gång, men nu kallar skolan igen...

Pussar<3

Studentkort.

Nu ska vi se här.. Som ni ser så blev det trotts alt lite scrapbooking. Men jag märkte en sak, oavsett vad jag gör, om det så är smyckespyssel, eller scrapbooking så är det alltid så himla stökigt.. ja menar, ni ser ju hur skrivbordet ser ut, och det är ett stort bord..

Vad tycker ni om mina studentkort? har ni några förslag på något annat eler på något annat sätt man kan göra? Kanske med en rolig tvist eller något sånt på? Väldigt tacksam för alla möjliga olika tips.

Klicka på bilderna för att få dom större..






Scrappa men vad?

Jag känner för att scrappa massor, men jag vet inte vad.. eller Joo de gör jag, jag ska göra inbjudningskort till min systers student, studentkort till henne, ett morsdag kort, men jag vet inte hur jag ska komponera det hela.

För övrigt idag så har jag faktist inte gjort ett dugg, var i skolan på en utställning, inte allt för intressant, sen vart de stan å fixat lite till scrapbookingen, å lite reningsgrejer för kroppen, ska nämligen börja på en kur som varar i 20 dagar som gör kroppen fin och fräsch igen :) Det har fungerat hur bra somhällst och jag gör det nog 4 gånger om året om inte mer.. Rekomenderas verkligen!!

Men nu hörrni ska jag nog försöka göra lite nytta, studentkort tror jag det får bli faktist.. Men hur? Några förslag? Måste ju komma igång lite nu innan pysselhelgen i maj :) ser fram emot det.

Kort på det jag gjort kommer innom kort.

Puss sålänge

Min helg i stora drag

Nu hörrni ska ni få höra om min roliga helg, som förövrigt insidenten som fortfarande sitter i så har den vart relativt bra..

Fredan börja bra me fest hos Nea som fyllde dinosaur altså 23.. hon börjar bli gammal, men jaa hon e ju bara ett år äldre än mig... Festen förjade bra, men slutade dåligt.. varför har jag redan skrivit

Lördagen sov jag till halv 1 så den börja ju också bra, iaf efter att jag somnat om när älsklingen väckte mig vid 7... Att han inte förstår att jag vill sova.... hahahaha Sedan satt jag uppe till 2, men somnade 3 och pluggade hela dagen faktist..

Söndag (idag) Så vaknade jag också halv 1, så skönt att få sova ut lite granna, de kan behövas faktist.. Så idag har jag inte heller gjort något annat än att plugga, men jag är faktist istort sätt klar med hela arbetet. Jag har gjort min powerpint, skrivit första 4 sidorna med själva samtidskonst området i stort med inriktning på skulptur, foto och installation, Snart ska jag börja på fördjupningen..

Dock vet jag inte riktit hur jag ska skriva, och trött börjar jag bli, för jag har ingen rikigt stol att sitta på, men arbetet som jag sa skulle vara klart i helgen är klart i helgen, och i morgon, ska jag fixa ett till powerpoint arbete där jag bara ska lägga in någon bild till och skicka in till lärarn.

Sedan har jag bara ett arbete kvar, eler egentligen 2, för ena ska jag måla och skanna in, och andra ska ja lägga till några små saker på, men de ska nog vara klart allt ihop innan nästa helg vilket skulle kännas FÖRJÄVLA BRA!!!! som jag längtat efter att kunna bli klar.. Men nu börjar jag se ljuset i tunneln, trotts att det tär otroligt på mig så börjar de ljusna och det går på något sätt lättare..

Annars har jag inte gjort så mycket i helgen, utan de har som sagt bara vart skolarbete, men jag har även vart tvungen om ja ska få godkännt i skolan nu till sommarn... Så jag fixar allt på 2 veckor när ja väl sätter igång, de är ändå sjukt.. Disiplin helt änkelt. haha

Puss puss

Är jag en slagpåse??

Jag har länge undrat en sak? Vad har jag gjort världen och människorna runt mig för dumt???? Ständigt får jag höra att jag inte duger, att jag är kass, att jag e dum i huvet och olika saker.. Men idag hörrni fick jag höra en sak jag aldrig fått höra innan, nämligen att jag har ursäkter för allting jag gör.. Men vad för ursäkter? att jag vill klara skolan, att jag åtminstonde får g på mina uppgifter jag lämnar in, att jag ska klara av att faktist läsa och göra alla saker till de inlämningsdatum som är sagda från början? Är det något fel med det? Vad tycker ni? är jag en dålig människa för att jag faktist vill lyckas trotts mina svårigheter i skolan?

Jag ska säga er en sak som jag inte alls sagt till många, nämligen att jag har dyselexi, jag har läs och skrivsvårigheter vilket gör det mycket svårare att vara med, hinna med, och göra alla saker lika bra som alla andra, alla skrivupgifter kanske inte har de svåra orden, eller de perfekta språket, men vad gör de? Jag kämpar och kämpar varje dag med detta, men det verkar inte som att folk förstår det... Jag har aldrig haft det lätt i skolan, ALDRIG!!! vilket gör det ännu tuffare att faktist utmana ödet, att utbilda sig till lärare, där man ständigt skall skriva och läsa.

Jag trodde ju att människor på universitetet hade lärt sig att inte vara elaka mot människor, att det inte är okej att säga saker bara sådär utan att man har någon ordentlig grund att stå på? Eller är det bara jag som är uppfostrad så? Att man skall vara snäll mot sina medmänniskor?

MEn vet ni vad, jag är faktist trött på att alltid få ta skit, speciellt när jag inte gjort något som gör att jag förtjänar det! Jag är trött på att vara en jävla boll man kan sparka på, en slagpåse att slå på. Jag är trött på de!!

Allt jag vill är att få vara den jag är, få göra det jag tycker är kul, att få bli älskad för den jag faktist är och bli accepterad för det! Är det förmycket begärt? Eller vad tycker ni??

Spännande dag...

Nu hörrni ska ni få höra om min otroligt roliga dag.. Det svänger så håll i er..

Jag började i skolan redan vid 1 på eftermiddagen, så det blev en skön sovmorgon, välbehövlig om inte annat, Där skulle vi ha handledning angående ett pågående arbete inom samtidakonsten i världen, om ni vet vad samtidskonst är så är det en period från sent 1960-tal fram till idag, alltså konst som görs i dagens samhälle.

Denna handledning gick inte riktigt som jag tänkt mig, vi hade nämligen 2 timmar där man kunde hunnit skriva, men icke, vi gick genom ungefär 7 personer på 2 timmar, och ingen skrivning hann man med. Där satt vi och pratade och pratade och pratade, det är nämligen så gott folk att vi har en person i vår närhet som är otroligt duktig på att prata.

Efter detta inspirerande handledningsmötet hade jag och några till i klassen ett ännu mer givande möte med kulturverket. Jaa de kanske inte låter så roligt, men det var givande *host* inte*host* Hur somhällst så va de samma person som prata där, förvirrade alla andra men fortsatte att prata... Mötet varade i 1½ timme och under denna tid han vi dricka 2 koppar kaffe och sitta och gäspa sönder käken på oss..

Så där var min givande dag i skolan, för när jag kom hem var den inte mer givande, jag hämtade paket från mor på posten med lite papper till syrrans studentkort, dubbelhäftande tejp och en silver och en guldpenna, och sedan hade jag även fått ett paket från stämpelboden med massor av stämplar jag beställt.

När detta var gjort började jag skriva på mitt arbete, å nu sitter jag här, jag har fastnat för jag blev lite förvirrad på vad arbetet skulle gå ut på, skall vi ha bilder med som förklarar vilka gengrer vi valt och ta någon konstnär innom detta så eleverna kan förstå lättare och även göra ett pwerpoint arbete med dessa + några till? Eller skulle vi bara skriva en text och göra powerpoint arbetet? Sedan ska vi ju göra en fördjupning med, å där borde de vara bilder + 25 bilder powerpoint... Man måste ju rikta de så eleverna förstår, så jag vill ha bilder med i texten med, men var det så? Någon som vet?

Men nu skall jag gå å lägga mig, ska upp å skriva klart allt i morgon.

Pussar <3

Totalt Orkeslös

Jaa hörrni, de går inte jätte bra för mig just nu attt hålla igång bloggen, men jag gör vad jag kan.

Anledningen till detta är mycket, Jag e nämligen påväg att få underkänns i hela bild III för att en kurs fuckat upp sig totalt, tack vare försening och förlite engageman samt en lärare som ljuger mig/min grupp rakt upp i ansiktena och säger att vi kan göra detta samtidigt som andra kurser pågår, och få det tillgodoräknat, DOCK har denna läraren nu taigt tillbaka detta och vi ligger efter till tusen för att vi missat massor, och kan nog inte längre få det tillgodoräknat.. Vilket i sin tur gör att jag måste arbeta dubbelt så mycket, fixa 3 saker, varav ena vet jag inte vad jag skall skriva om för att ja inte förstår vad vi faktist gjort med detta projekt som nu fuckat sig totalt..

Andra anledningar är över att jag just nu har en sådan hemlängtan pågrund av allt att jag känner mig orkes lös, magkatarren har kommit tillbaka och jag orkar bara inte ta tag i något. Sedan att man blir här uppe över helger när man egentligen vill vara hemma i göteborg som nu under valborg när kortegen är, gör inte saken bättre. Jag vill så gärna gå på kortegen men jag får istället vara här i Umeå och kolla på någon jävla skitbrasa på universitetet som jag inte tror blir särskillt rolig i år heller...

Förra året på dendära brasan var det istort sätt bara en brasa, massa folk, tråkiga stånd där dom sålde tröjor å typ spunnet socker och någon orkester från universitetet samt en kör som uppträdde, Inget roligt alls, det tog lixom slut när brasan var tänd och inget annat hände, så jag vill ju hellre vara nere i göteborg och faktist festa med alla nära o kära, känns så mycket bättre, kanske kunna få se syrran i göta lejon, de hade ju vart något.

En annan viktig sak som gör att jag tappar greppet mer och mer om skolan är faktist syrrans skolgång, jag vill ju så gärna åka hem och se hennes sista uppträdande med musikalen, den där hon syr dräkter, å håller på hela tiden, Jag vill inte se det på video, okej de e bättre på video än inte alls, men under hela hennes skolgång på gymnasiet har jag missat exakt allt, uppträdanden, teatrar you name it, jag har missat tamefan allt! och som jonas komenterade när jag var hemma sist är att jag och min syster har ett starkt band och ja hon betyder så mycket för mig och de gör faktist ont och jag blir lessen när jag missar så mycket.. Det kanske skulle vara en struntsak, men för mig är det en stor grej...

Men nee hörrni, jag kanske ska ta å lägga mig, ska sola imorgon innan skolan å sen blir de skolan hela dagen, kankse hinner man med att arbeta bort något arbete, eller åtminstonde starta på de som är mest aktuellt å kanske skälla på läraren lite å ställa honom mot väggen och fråga vad som händer... Skriver mer då..

Pussar

Kortmakeri

Som ni kanske vet, eller ja åtminstonde inte sett än så håller jag på med scrapbooking, allt från kortmakeri till album till ja, lite allt möjligt. Jag har hittat en del kort jag faktist skulle vilja prova på att göra, dom e lite små roliga och söta framförallt, lite annorlunda än de vanliga platta eller dubbelvikta korten, som man kan köpa i affären. Så varför inte prova?

Vill man ha ett speciellt kort, dopkort, födelsedagskort eller ja kanske ett studentkort så kan man alltid beställa av mig om man vill :)


Här är en lista på en del kort, Vissa är länkade till speciella bloggar som jag även följer som gjort dessa kort, men där kan man se hur dom ser ut, och även hur man gör dem:)

side step card
easel card
gate fold card
skjorta
dopklänningskort
tri shutter card
two / double slider card
joy fold card
spin wheel card
shadow box card
magic window / marvellous magical marquee card
waterfall card
wiper card
swing card
diamond fold card
spring card
värmeljuskort
double pocket card
flower pot card
recessed window card
diagonal tri fold card


Några av dessa kort har jag redan gjort men det kan alltid bli fler :)


Och så vidare....

Nu mina kära vänner sitter jag mitt emot kära Lorissa Lovebomb och har en föreläsning inom samtidskonst med nog sveriges skönaste lärare.

Han är finsk/svensk och säger hela tiden och så vidare och så vidare, Och så vidare...... Med en härlig finsk dialekt, ja ni kan ju tänka er hur det låter själva.

Vet inte om många runt om mig vet vad samtidskonst är, ganska komplicerat, men ändå väldigt intresant. från 1960-talet och frammåt tills idag, och ja, vad skall man säga, många konstnärer verkar vara helt wacko.

En konstnär som togs upp var en person vid namn Hanne Darboven, denna dam, arbetade i ett speciellt mönster, nämligen översätta texter från böcker, dikter med mera till först siffror i någon speciell form för att yttligare en gång översätta till bokstaven u eller vågor i en form som sedan blir en stor utställning som blir väldigt kännt.. Man har ju tidigare hört om knäppa konstnärer som skär av sig öronen eller blir psykiskt sjuka på annat sätt, men detta var nog ändå det mest konstiga hittils.

Men det är klart, ibland kan man ju känna att man blir knäpp av att stå i ett rum och bara måla hela dagarna, så de kanske inte är så himla konstigt ändå att dom är knäppa av olika slag och i olika mängd när dom har det som arbete.

Eller vad tror ni? Kan det vara så att man faktist blir knäpp av att måla?


Ett exempel på Darbovens konst. Bilden är lånad från google.com

Vad ska jag ta mig till?

Jag vet inte vad jag ska ta mig till.. Jag börjar snart klättra på väggarna här hemma..

Jag har inte tränat på 4 dagar, för att skolan har tagit upp all min tid, så jag har läst å läst å läst texter hela tiden, och jag börjar väl förstå lite granna, men uppgiften är ännu oklar.

Sedan vill jag klippa mig, men hur? Jag har ju sånt självfall så de ser ut som ja vet inte vad när de har torkat, å normalt e de fint med lockar, men inte på mig, jag vill nte ha dom. jag har funderat på att klippa page ett antal månader, eller ja kanske ett år, men jag har inte vågat, för jag vet inte hur de skulle passa mig när jag har sånt självfall, sen vill jag ju kunna sätta upp håret med vilket gör det ännu mer kopliserat.

Jag har klippt samma jävla frisyr jaa i säkert 10 år, å de är inget roligt längre, det händer inget, jag vill ha något nytt fräscht. men vad? Jag har ju inte råd att göra extentions om jag inte blir nöjd, så något måste de ju bli, frisörerna här uppe vet inte hur mitt hår normalt är, utan de gör ju den frisören jag normalt brukar klippa mig hos, men där e jag ju inte å har itne heler vart på 2 månader, Och vad händer om man inte klipper ungefär var 4e vecka? jo de växer inte, de slits bara ut och blir fult istället..

Jag behöver tipps, något ny frisyr som inte är ful som ändå är lång och snygg så jag kan sätta upp det ibland? Någon som har något förslag? är i desperat behov av hjälp och ideer på bilder eller vad som, ideeer bara..

De börjar ta sig...

Som ni ser så börjar bloggen komma någon vart, och jag börjar bli ganska nöjd. Men inte riktigt än, det är nämligen så att mina kategorier inte alls vill vara med, dom försvinner när man går in på vissa kategorier och ibland finns alla när man är inne på någon annan kategori, Jaa ni förstår.. Men mitt problem är att jag inte vet hur jag ska fixa de, Har kollat på designadinblogg.se för att få hjälp, men de fungerar inte något av de, jag har nog fuckat upp sidan om ingen kan å vill hjälpa mig ;)

Snälla??! ;) ;)

Välkommen till min nya blogg!

Hej alla underbara!

Denna bloggen är skapad i ett syfte, jag var trött på min gamla, och med denna bloggen kommer jag uppdatera mera och ni kommer kunna följa med mig genom mina dagar, inte bara hemma, utan även på träningen, i skolan och på mina andra hobbyverksamheter jag håller på med som smycketillverkning och även scrapbooking.

Mitt liv går just nu ut på att klara skolan, jag studerar till gymnasielärare i bild och förhoppningsvis historia, men det går även ut på en del träning, jag har nämligen ett mål innan sommaren.

Jag skall gå ner i vikt, men jag skall framförallt bli fitt, om ni har sett de tejerna som går runt boxningsringen och liknande sporter med rondnumret, dom är ganska smala, å framförallt vältränade många av dom. jag har det som mål innan sommaren, så det blir en del träning.

Jag hoppas ni vill följa med mig genom mina äventyr och dagar genom bloggen.

Pussar <3

Kontakta mig på: [email protected]

» Dagar till Sommarlov/Jobb

Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0